20 میوه عجیب و غریب
20 میوه عجیب و غریب



2 – خربزه ازبکستان (Melons of Uzbekistan)
این خربزه یکی از بهترین انواع خربزه در جهان است و طعم آن با دیگر خزبزه ها متفاوت می باشد.

خربزه ازبکستان (Melons of Uzbekistan)

3 – مانگوستین (Mangosteen)
بخش سفید درونی میوه که حالت خمیری دارد قسمتی است که خورده می شود. این میوه کمی ترش و کمی شیرین است و زمانی که خورده می شود یک طعم فوق العاده خنکی دارد. این میوه را مانند سایر میوه گرمسیری می توان در فلوریدا پیدا کرد. میوه مانگوستین بومی جنوب شرق آسیا می باشد. پوست قرمز به راحتی برداشته می شود که مرطوب و ضخیم است. خردن این میوه خیلی لذت بخش است و تقریبا شبیه قارچ می باشد.

مانگوستین (Mangosteen)

4 - میوه آنونا (Sweetsop) که گاهی اوقات با نام Custard Apple یا Sugar Appleشناخته می شود
این میوه طعمی شیرین دارد. کیفیت و تنوع این میوه در آمریکا زیاد است و در بعضی از فروشگاه ها فروخته می شود اما روی هم رفته مانند سایر میوه های معمولی مثل پرتقال، سیب، انگور، توت فرنگی و هندوانه ... شایع نیست. اغلب میوه های عجیب و غریب کمتر خورده می شوند.

میوه آنونا (Sweetsop)

5 – میوه پالمیرا (Palmyra Fruit)
یک میوه هسته دار شبیه سرخالو (lychee) است اما بزرگتر می باشد و سوراخ ندارد. این میوه یک میوه شایع در هند است که در طول تابستان موجود است. میوه هایی که اندازه بزرگتر دارند معمولا دارای دو یا سه هسته هستند. 

میوه پالمیرا (Palmyra Fruit)

6 – جک فروت (Jackfruit)
جک فروت یک میوه با رشد سریع است و بومی مناطق گرمسیری آسیا می باشد و طعم آن شبیه مخلوط انبه، سیب، آناناس می باشد و ظاهری شبیه جوجه تیغی دارد. این میوه سبز رنگ و آبدار می باشد و در کل طعم دلپذیری دارد و سرشار از پروتئین است.

جک فروت (Jackfruit)

7 – لیمو ترش اسپانیایی (Spanish Lime)
اگرچه این میوه شبیه لیمو است و طعم آن هم شبیه لیمو می باشد ولی لیمو نیست. این میوه در اصل اسپانیایی نیست و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد.

لیمو ترش اسپانیایی (Spanish Lime)

8 – میوه فراتوت (Noni Fruit)
این میوه بوی بد و طعم تند و زننده ای دارد که معمولا برای مقاصد دارویی در اشکال مختلف استفاده می شود. این میوه برای برخی از بیماری ها مفید است.

میوه فراتوت (Noni Fruit)

9 – آکی (akee)
این میوه، میوه ملی جامائیکا است و بخشی از غذای ملی آن ها می باشد که به صورت پخته مصرف می شود و نارس آن حاوی هیپوگلایسین است که سمی می باشد.

میوه آکی (akee)

10 – میوه میمون (Lakoocha)
میوه میمون یک طعمی شبیه کیوی دارد. این میوه بومی هند است. 

میوه میمون (Lakoocha)

11 – سیب چوبی (Wood Apple)
این میوه در جنوب هند یافت می شود، پوسته بیرونی این میوه بسیار سخت است و باید توسط یک چکش یا یک ابزار سخت شکسته شود و قسمت درونی آن خمیری می باشد. توصیف عطر و طعم این میوه دشوار است ولی باید گفت که عطر و طعم خیلی خوبی دارد. همچنین این میوه خواص دارویی زیادی دارد و برای سلامتی مفید می باشد.

منبع:bazram


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : admin